Przejdź do menu Przejdź do treści
Case study

Historie sukcesu naszych klientów

O firmie Nowodvorski

Firma Nowodvorski Lighting (dawniej Technolux) to przedsiębiorstwo rodzinne, założone w 1994 r. Misją firmy jest oferowanie szerokiego asortymentu niedrogich, dekoracyjnych opraw oświetleniowych, dedykowanych zarówno osobom ceniącym klasykę jak i nowoczesne rozwiązania. Zebrane w czasie 20 letniej działalności firmy doświadczenia w zakresie projektowania i wdrażania do produkcji opraw oświetleniowych pozwoliły na objęcie czołowej pozycji wśród polskich producentów lamp. Na dzień dzisiejszy oferta firmy składa się z ponad 2,5 tysiąca modeli lamp i jest co roku aktualizowana o nowe propozycje.

Sprawną i szybką realizację zamówień gwarantuje fakt, iż wyroby firmy produkowane są w Polsce. Pozwala to błyskawicznie reagować na zmieniające się potrzeby klientów.

Wyzwania

Sytuacja biznesowa przed wdrożeniem systemu

Sprawną i szybką realizację zamówień w firmie Nowodvorski Lighting gwarantuje fakt, iż wyroby firmy produkowane są w Polsce. Pozwala to błyskawicznie reagować na zmieniające się potrzeby klientów.

Firma posiada dwa zakłady produkcyjne o łącznej powierzchni 12 000 m2., średniorocznie produkując i sprzedając 3000 sztuk opraw dziennie. Ponad 65% produkcji jest sprzedawane za granicę. Firma eksportuje do: Belgii, Białorusi, Bułgarii, Chorwacji, Czech, Estonii, Finlandii, Francji, Grecji, Hiszpanii, Irlandii, Izraela, Kazachstanu, Kirgizji, Kosowa Litwy, Łotwy, na Maltę, do Mołdawii, Niemiec, Norwegii, Rosji, Rumunii, Senegalu, Słowacji, Ukrainy i na Węgry.

Produkty firmy Nowodworski można kupić w sieciach: CASTORAMA, OBI, PRAKTIKER, BLACK RED WHITE oraz w dobrych sklepach z oświetleniem na terenie całego kraju.

Duża ilość wysyłek w ciągu dnia i szeroki asortyment towaru spowodowały, że wąskim gardłem w obsłudze klientów zaczął być proces kompletacji i spedycji wysyłek na magazynie.

Zaczęły pojawiać opóźnienia i błędy w wydaniach dla klientów.

Dodatkowo brak szybkiej i sprawnej komunikacji z działem obsługi zamówień a w konsekwencji z działem planowania produkcji prowadził do nieoptymalnego zatowarowania i braku miejsca na magazynie.

Dlatego przed nowym systemem magazynowym postawiono następujące cele:

  • obniżenie współczynnika błędów przy obsłudze zleceń magazynowych szybkie wdrożenie nowych magazynierów do pracy
  • optymalizacja pracy magazynierów
  • dostarczanie rzetelnej informacji o stanach towarów na magazynie
  • optymalizacja rozmieszczenia towaru na magazynie
  • optymalizacja zatowarowania magazynu
  • sprawna obsługa wyrobów specjalnych
  • usprawnienie komunikacji z działem handlowym firmy dostarczenie analizy pracy magazynierów

Rozwiązanie

Firma Nowodvorski Lighting zdecydowała się na wybór systemu RapidWMS. Do realizacji wdrożenia została wybrana firma ISK Sp. z o.o. – producent systemu RapidWMS.

Pierwszym krokiem przy realizacji wdrożenia było przygotowanie Programu Magazynowania. Zostały przeanalizowane procesy magazynowe oraz procesy w działach firmy które związane są z obrotem towarowym. Przeanalizowano również sam magazyn pod kątem podziału na strefy i lokalizacje oraz opracowano koncepcje oznaczania lokalizacji. Równolegle przygotowywano projekt wykonania infrastruktury teleinformatycznej w magazynie.

Efektem powyższych prac było opracowanie zawierające koncepcje działania firmy Nowodvorski Lighting po wdrożeniu systemu RapidWMS.

W celu sprawnej obsługi zamówień klientów zmiany w firmie musiały pójść znacznie głębiej i dotykać nie tylko sposobu działania magazynu.

Reorganizacja procesów pracy obejmowała:

  • wprowadzenie partii towarowych pod zamówienia specjalne
  • wprowadzenie rezerwacji towarów w systemie ERP
  • wprowadzenie zbiorczych zleceń produkcyjnych w oparciu o analizę BST
  • przebudowę obiegu dokumentów w dziale handlowym

W samym magazynie zmiany dotyczyły:

  • wprowadzenia adresacji lokalizacji
  • odejście od stałych na rzecz zmiennych miejsc składowania towaru
  • wprowadzenie znakowanych i identyfikowalnych jednostek logistycznych
  • wyposażenie magazynierów w przenośne kolektory danych z systemem RapidWMS
  • wdrożenie systemu RapidWMS jako systemu zarządzającego
  • pracą magazynierów

Osiągnięte korzyści

  • optymalizacja rozmieszczenia towaru w magazynie
  • pełniejsza informacja dla handlowców o stanie towaru i postępie realizacji zleceń magazynowych
  • szybkie wprowadzenie do pracy nowych magazynierów
  • optymalizacja zatowarowania magazynu
  • obniżenie współczynnika błędów w wydaniach magazynowych
  • wyeliminowanie komunikacji papierowej z magazynem

Dane Klienta:

Nowodvorski Lighting

42-202 Częstochowa, ul. Bojemskiego 11,

Polska+48 34 344 91 10

nowodvorski@nowodvorski.com

Firma wdrażająca:

ISK Sp. z o.o.

42-200 Częstochowa, ul. Pułaskiego 25

+48 34 361 10 20

isk@isk.pl

Pozostałe realizacje

Skuteczne zarządzanie magazynem

Zapytaj

Używany przez:

Rapid WMS informuje, że świadcząc usługi korzysta z technologii przechowującej i uzyskującej dostęp do informacji w urządzeniu końcowym użytkownika, w szczególności z wykorzystaniem plików cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie.
zamknij